Jak vyleštit alu kola

Jak vyleštit alu kola

Výhoda hliníkových kol je nesporná. Především jejich nízká hmotnost přispívá ke snížení celkové váhy auta, což má za důsledek snížení spotřeby pohonných hmot. Kromě těchto praktických dopadů jsou alu ráfky velice efektní.

 

Abychom jejich vzhled co nejlépe zdůraznili a udrželi jejich lesk co možná nejdéle, můžeme využít různých přípravků, které jsou dnes k dostání v obchodech s autokosmetikou a v eshopech.

Jak vyleštit alu kola

U starších alu ráfků je povrch poškozen od kamínků, zimních posypů, solí a dalších nečistot. Odstranit hrubé nerovnosti lze brusnými lamelovými kotouči podle stupně nerovností. Před konečným leštěním se používají kotouče z netkané textilie. Jinou variantou předleštění jsou pasty. K samotnému leštění je pak vhodný látkový kotouč, kterým v kombinaci pasty dosáhneme skutečně vysokého lesku. Doporučit lze například látkový kotouč Kaliko spolu s pastou Chromax. Pro předleštění je vhodná pasta ABRAMAX.

Rady pro leštění

Použijeme-li leštící kotouč látkový, upneme jej do ruční vrtačky pomocí šroubu a podložky. Před prvním použitím je dobré na rotující kotouč přitlačit ostrý předmět, eventuálně ocelový kartáč, kterým se rozčeše povrch kotouče a odstraní povrchová vlákna.

Nanášíme-li na ráfky pastu, je lepší ji nejprve rozehřát. Rovněž ráfek by měl být zahřátý, což docílíme rotujícím látkovým kotoučem. Pasta se nanáší raději v menším množství a po intervalech, aby leštící kotouč nebyl jednak suchý, a jednak aby nezanechával větší množství pasty na hliníkovém povrchu. Také by se neměly míchat různé druhy past na jeden kotouč. Pro předleštění, leštění i k dosažení vysokého lesku se použijí různé kotouče.

Pasty mají i konzervační účinek, který vydrží na vyleštěném povrchu alu kola i delší čas. Povrch se proto nesmí při další aplikaci odmašťovat pomocí ředidel. Stačí pouze setřít zbytky pasty bavlněnou látkou. Zrovna tak postupujeme při leštění pastou, pokud je na ráfku zbytečně velká vrstva pasty.